De zoektocht naar de vermiste 33-jarige Anja uit Katwijk gaat onverminderd verder. Vrijdagmiddag zijn speurhonden actief in de wijk in de hoop een spoor op te vangen.

Anja is woensdagnacht rond 01.00 lopend weg gegaan vanaf de Blauwe Bock in het centrum van Katwijk. Het is niet bekend waar zij naar toe is gegaan. Ieder spoor van haar ontbreekt. Ze woont in Rijnsoever. Ten tijde van haar verdwijning droeg ze een zwarte leren jas, licht blauwe spijkerbroek en zwarte schoenen.

Kennissen van Anja reageren geschokt op de verdwijning. ‘Het is niks voor haar om niets van zich te laten horen.’

Zoektocht
Een opsporingsbericht inclusief foto werd duizenden keren gedeeld. Maar tot nu toe zonder resultaat. Vrijdagmiddag heeft de politie besloten de zoektocht te intensiveren. Zo zijn speurhonden actief. Wordt gekeken in de buurt waar ze voor het laatst is geweest en wordt de route uitgeplozen.

Op de vraag of de politie een misdrijf vermoed zegt een woordvoerder: ‘wat we weten is dat ze een langere tijd vermist is. Daar maken we ons zorgen over.’

Zelf zoeken kan, maar let op
Inmiddels is vanuit de inwoners van Katwijk een burgerinitiatief gestart om haar te vinden. ‘Dit waarderen wij uiteraard ten zeerste.’ Maar, zo zegt een woordvoerder ‘laat ons wel ons werk doen’.

DELEN